Jdi na obsah Jdi na menu
 


Digitální pošta

28. 9. 2022

Tahle digitalizace, to vám je taková úspora času a nervů! Tedy pokud se do toho nemontují ty hloupé nedigitální bytosti - lidé. Po čerstvé zkušenosti s Českou poštou si říkám: kde bychom byli bez digitalizace?

Moje chyba: v jednom e-shopu pravidelně nakupuju, ale asi před měsícem jsem platil a posílal zásilku na adresu jednoho známého. No a teď jsem si neuvědomil, že i nová zásilka odejde na jeho adresu. Nepředvídavost, nepozornost. Vše zaplaceno, objednáno, v e-shopu jsem už objevil i to, že zásilka půjde Českou poštou, a jaká jsou podací čísla (byl to jeden malý balíček a jeden hodně velký). Na webu ČP jsem hned vyhledal stránku, kde je možno změnit dodací adresu. Ale to prý ne, zatím prý pošta zásilky nepřebrala a uvedená podací čísla neeviduje. Mám počkat. Dobrou noc!

Druhý den jsem párkrát rozkliknul příslušnou stránku, a nakonec jsem novou doručovací adresu zadal. Neměl bych to prozrazovat, ale je tam jeden háček. A že jsem byl okouzlen možnostmi digitalizace, hned jsem si připlatil i večerní doručení. Je rozdíl dřepět doma kvůli balíku od 8 do 16, nebo od 18 do 21.

Za dva dny mi už ráno hlásal mail i SMS, že nastal velký den, kdy ČP jeden balíček doručí. Jeden? Jsem zmaten. Za pár hodin další mail plus SMS: ČP se omlouvá, druhý balíček z technických důvodů výjimečně pošle později. Nu což... Už od půl páté jsem doma a čekám na večerní zásilku. V 18,05 mail a SMS: vaši zásilku se nám nepovedlo doručit, máte ji na poště. Jak? Mělo být doručeno od 18,00 a už v 18,05 je "nedoručitelná" zásilka na poště? Jedu na poštu ztropit kravál.

Pracovník na přepážce je v tom samozřejmě nevinně, na něm si zlost vylévat nehodlám, jen se zeptám, jak je to možné a co s tím budou dělat. Navrhuje opakované doručení, souhlasím. Jeden z těch balíků má být 12 kg psích granulí, a to bych nerad tahal na hřbetě. Na obrazovce vaší televize se objeví západ slunce, pak záběry nočního města a konečně rozjasňující se obloha. V tomhle seriálu nastal další den.

Ráno SMS a mail: doručíme zásilku. Zase jsem doma s náležitým předstihem, zase chvíli po šesté zpráva o nedoručitelnosti zásilky. Jedu na poštu a jsem rozhodnut si balík vyzvednout, i kdybych si měl vzít taxi. Naštěstí se ukazuje, že jako první dorazil ten malý balíček. "Jste pan M.?" ptá se úředník, a mně se rozsvítilo. Něco jsem přehlédnul, změnil jsem doručovací adresu, ale zapomněl jsem změnit jméno adresáta na to svoje. Pan M. nejsem, ale adresu mám správnou a na můj mobil přišel ověřovací kód, takže jsem svůj zaplacený balíček se zaplacenou změnou adresy a příplatkem za večerní doručení obdržel. A teď domů, zapracovat na změně jména, ve hře je ještě jeden balík, a velký!

Na webu ČP už jako starý mazák rovnou jdu na správnou stránku. Ale kde tu mají tu změnu jména? Zkouším, pátrám, zase zkouším... nic. Asi jsem trouba. Servisní linka má po pracovní době, dotaz mailem sice posílám, ale lhůta na odpověď je 30 dní.

Další den čekání na zásilku. Povedlo se mi dovolat na info. "Změna adresy jde, ale změna jména? S takovým případem se tady u nás asi nepočítalo. To nejde." Navíc SMS a mail, že dnes je velký den - bude doručeno. Odpoledne chvátám domů, náš zvonek přelepím jménem pana M. a dychtivě čekám. Tentokrát už v 17,57 mail a SMS: vaši zásilku se nepovedlo doručit, je na poště.

Ne, ještě jsem si nepořídil revolver, když jsem opět jel na pobočku. Vlídná paní vedoucí sepsala mou stížnost, omluvila se a slíbila doručená nazítří. Jen nebyla schopna říci, kdy přesně. A byl večer, a broučkové ve svých postýlkách spali... ne, to je jiná pohádka, pardon.

Den další s překvapivým rozuzlením (je pátek, zásilku jsem objednával v neděli).

V deset dopoledne telefon: "Jste pan M.? Za chvíli jsem u vás s balíkem. Že nejste doma? Večer vám to vozit nebudu." I kdybych se rozkrájel, nestíhám, ale moje žena výjimečně doma je. A pak mi líčí toto: zazvonění u domovních dveří, vychází ven a kouká - chlapík už mezitím zvoní u vedlejších dveří. Když se k němu přihlásí, on zaraženě říká "Vy jste paní M.? No víte, já jsem ten balík asi omylem nechal na poště." Tohle se od ní dozvídám po telefonu a vybaven náležitou hladinou adrenalinu jedu na poštu. "Ale my za řidiče neodpovídáme, to musíte volat na centrálu v Malešicích." Kupodivu se tam dovolám. "Jo vy jste měl večerní doručení? Ale to my na Praze 4 nezajišťujeme, toho nejsme schopni. Jak že jste se to mohl včas dozvědět, abyste s tím počítal? No mohl jste nám zavolat. Já nevím, možná tohle číslo někde na webu je, fakt neumím říci. Tak si zažádejte o opakované doručení nebo si ten balík vyzvedněte na poště. Že je těžký a že už nechcete čekat? No dobrá, tak řeknu řidičovi a on vám ho ještě dnes odpoledne doveze."

Věřte nevěřte, balík už jsme v pátek odpoledne měli doma. A pak že Česká pošta funguje špatně! Kdepak - digitalizace, to je věc! Jen kdyby ti lidé nechtěli něco, na co není nastavená!

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

To je dobrý, to je ze život!

(Mirek, 6. 10. 2022 7:09)